چگونه الگوی لباس کشیدن را شروع کنیم؟

Wednesday، ۸ Farvardin ۱۴۰۳

الگوسازی خیاطی

ایجاد الگوهای تولید لباس یک عمل ماهرانه است. جزئیات و تکنیک پشت هر الگو تضمین می کند که لباس ها مطابق با مشخصات با حداقل خطا ساخته می شوند. هنگامی که لباس خود را طراحی کردید، قبل از ایجاد الگو، طرح های شما باید به نقشه های فنی تبدیل شوند.

برای کسانی که تازه با الگوهای پارچه آشنا هستند، منابع و متخصصان زیادی وجود دارد که می توانند در این فرآیند کمک کنند.

اساساً، الگوها شکاف بین ایده‌پردازی و تولید را پر می‌کنند، که این فرآیند را هم برای برند و هم برای تولیدکننده ساده می‌کند.

درک اصول اولیه الگوسازی، بینشی در مورد نحوه شکل گیری لباس شما ارائه می دهد. به برخی از عناصر اصلی این هنر نگاهی بیندازید تا طرح های اولیه خود را به سطح بعدی ببرید.

نحوه ایجاد الگوها

روش‌های مختلفی وجود دارد که حرفه‌ای‌ها برای ساختن الگوهای تجاری از آن‌ها استفاده می‌کنند، و علی‌رغم تصور ایجاد شده توسط فرهنگ عامه، همه این روش‌ها شامل فرم‌های لباس سه‌بعدی نیستند. در واقع، استفاده از رایانه‌ها یا حتی تبلت‌های پیشرفته برای ساختن الگوهایی که می‌توانند برای برش و مونتاژ لباس‌های مردانه و زنانه در دنیای واقعی مورد استفاده قرار گیرند، برای سازندگان الگو به طور فزاینده‌ای محبوب است.

مبانی الگوسازی

اساساً، الگوسازی هنر ترجمه ایده اولیه یک طراح برای یک لباس به یک لباس واقعی است که به روشی با بدن انسان مطابقت دارد. چندین تکنیک ساده برای قرن ها در الگوسازی مورد استفاده قرار گرفته است و برخی از سازندگان الگو ترجیح می دهند چیزهای قدیمی را حفظ کنند.

با این حال، نسل‌ها تجربه در ساخت الگوهای طراحی، تکنیک‌های اقتباسی را در هنر الگوسازی تولید کرده‌اند. هر تکنیکی که یک طرح طراحی شده را به یک لباس واقعی تبدیل کند در دنیای الگوسازی معتبر است و بسیاری از طراحان از الگوهای تخت به ساختن الگوهای سه بعدی روی مانکن ها یا در دنیای دیجیتال رفته اند.

همانطور که به صنعت پوشاک نگاهی بیندازید، به وضوح می بینید که طراحی الگوی شکل های مختلفی به خود می گیرد، همانطور که عناصر طراحی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. با این حال، اصول اولیه ساخت الگو ثابت باقی می ماند: این فرآیند تماماً در مورد زنده کردن رویاهای یک طراح در دنیای واقعی است.

مردم از کجا الگو می سازند؟

اکثر تولیدکنندگان بزرگ پوشاک، یک یا چند الگوساز را در کارمندان خود دارند تا از ساخت خیاطی و سایر کارهای مربوط به الگو مراقبت کنند. این متخصصان عموماً در همان ساختمانی کار می کنند که کارکنان طراحی شرکت کار می کنند، اما معمولاً در دفاتر یا دفاتری جداگانه کار می کنند که با سایر الگوسازان مشترک است.

با این حال، الگوسازان آزاد ممکن است از خانه کار کنند یا دفاتر خصوصی داشته باشند. با استفاده از فناوری مدرن، اغلب این امکان برای الگوسازان، طراحان و تولیدکنندگان لباس وجود دارد که بدون ملاقات حضوری با یکدیگر هماهنگ باشند. با این حال، اغلب ترجیح داده می شود که با الگوساز خود ملاقات فیزیکی داشته باشید، حتی اگر آنها خارج از محل خود کار کنند. انجام این کار اشتراک‌گذاری الگوها را آسان‌تر می‌کند و مکالمه‌های رو در رو اغلب برای ایجاد اهداف مشترک و اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم بهتر است.

دفتر یک الگوساز اغلب با پیچ و مهره های مختلف پارچه پوشیده شده است. این متخصصان ممکن است تجهیزات محاسباتی سطح بالایی داشته باشند، یا ممکن است تبلت هایی را روی سطوح مختلف قرار دهند. علاوه بر این، این دفاتر به طور کلی حداقل یک یا دو میز بزرگ دارند و معمولا دیده می شود که الگوسازان با فرم های لباس و مانکن کار می کنند.

چگونه و از کجا شروع کنیم؟

هیچ راه مشخصی برای تبدیل شدن به یک الگوساز موفق وجود ندارد. تنها عاملی که باید در ابتدای کار یک الگوساز وجود داشته باشد، انگیزه است. این حرفه فقط برای افرادی مناسب است که آنقدر پارچه را دوست دارند که مایلند سال ها هر روز با آن کار کنند.

اگر می‌خواهید الگوسازی شوید، معمولاً برخی از پیشینه‌های خیاطی یک مزیت محسوب می‌شود و باید به انواع پارچه‌های موجود در بازار آشنایی کامل داشته باشید. هنگامی که آماده هستید تا قدرت خود را در این حرفه امتحان کنید، راه های آسان زیادی برای شروع آنلاین وجود دارد. به عنوان مثال، تعدادی راهنمای جامع وجود دارد که اصول اولیه الگوسازی را پوشش می دهد و امتحان کردن این مهارت را در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود آسان می کند.

برخی از بهترین الگوسازان خودآموخته هستند و ممکن است نیازی به گذراندن مدارس سنتی برای عالی بودن در این حرفه نداشته باشید. با این حال، برخی از افراد تصمیم می‌گیرند با تجربه خیاطی به سمت الگوسازی بپردازند و سایر متخصصان که قبلاً در صنعت مد فعال هستند، آموزش‌های رسمی در این حرفه دریافت می‌کنند تا مهارت‌های خود را بیشتر کنند.

از کجا الگوسازی را مطالعه کنیم؟

بسیاری از طراحان مشتاق، یادگیری الگوسازی را به عنوان بخشی از مطالعات خود در زمینه طراحی مد انتخاب می کنند. تقریباً تمام مدارس مد دوره‌هایی را در زمینه الگوسازی ارائه می‌دهند، و برخی از نمونه‌هایی از موسسات مد برتر در سراسر جهان عبارتند از:

سنترال سنت مارتینز: سنترال سنت مارتینز لندن که همواره به عنوان یکی از بهترین مدارس مد در جهان شناخته می شود، فارغ التحصیلان برجسته ای مانند دیوید کوما، جیمی چو، الکساندر مک کوئین و جان گالیانو را تولید کرده است. برنامه طراحی مد این مدرسه شامل دوره هایی در مورد الگوسازی است.

مدرسه طراحی پارسونز: مدرسه طراحی پارسونز با مکان هایی در شهر نیویورک و پاریس یکی از برجسته ترین (و گران ترین) موسسات مد است. مارک جیکوبز، تام فورد، الکساندر وانگ و دونا کاران همگی از پارسونز فارغ التحصیل شدند و برنامه کارشناسی طراحی مد این مدرسه یکی از بهترین آموزش ها را در زمینه الگوسازی ارائه می دهد.

کالج مد لندن: این مدرسه مد برنامه های مختلف کارشناسی را ارائه می دهد، و کالج مد لندن حتی مدرک برش الگوی مد ارائه می دهد، که ممکن است این موسسه را به مکانی عالی برای شروع به عنوان یک الگوساز تبدیل کند.

با این حال، رفتن به مدرسه برای الگوسازی ممکن است به دلایلی ایده درستی نباشد. مدرسه مد گران است و عمدتاً به منظور کمک به طراحان برای دریافت آموزش های کامل طراحی شده است.

با این حال، یادگیری الگوسازی به تنهایی کار چندان سختی نیست و منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. در پایان، انگیزه و عزم شخصی شما چیزی است که موفقیت شما را به عنوان یک الگوساز تعیین می‌کند، و می‌توانید در صورت نیاز با چند صد دلار و یک لپ‌تاپ به این انتخاب شغلی بپردازید.

نقش الگوسازان در صنعت مد

الگوسازان خلاقان عملی صنعت مد هستند. در حالی که طراحان تمایل دارند با ایده‌ها و طرح‌های عجیب و غریب که هرگز به نتیجه نخواهند رسید، سرشان را در ابرها گیر کنند، سازندگان الگو وظیفه دارند این رویاها را به محصولاتی تبدیل کنند که می‌توانند تولید انبوه یا فرسوده شوند.

در حالی که تولیدکنندگان لباس صرفاً اسب های کاری هستند، سازندگان الگو باید تخیل باشند حتی اگر نقش های عمل گرایانه را ایفا کنند. طراحی یک لباس یک چیز است، اما اطمینان از اینکه این طرح‌ها واقعاً می‌توانند نور روز را ببینند، مسئولیت منحصر به فرد یک الگوساز است. الگوسازان به مد علاقه دارند، همان طور که کارگردان ها نسبت به فیلم ها. در تولید یک فیلم، این وظیفه فیلمنامه نویس است که ایده های شگفت انگیز ارائه دهد و وظیفه کارگردان این است که مطمئن شود همه بازیگران با هم همکاری می کنند، و در دنیای مد، این وظیفه یک الگوساز است که مطمئن شود که طراحی ها روی کاغذ به درستی با پارچه های ملموس در دنیای واقعی ارتباط برقرار می کند.

تأثیر طراحان نمادین

بسیاری از مردم طراحان مد را افرادی تصور می کنند که در استودیوها می نشینند و طرح های عجیب و غریب برای خطوط مد جدید می کشند. با این حال، مهارت بسیار بیشتر از آن چیزی است که این دیدگاه کلیشه ای نشان می دهد. طراحان نه تنها به سبک شیک توجه دارند، بلکه اغلب دارای طیف وسیعی از مهارت‌ها هستند که می‌تواند یک نقاشی را زنده کند.

این مهارت‌ها ایده‌های روی کاغذ را به طرح‌های دنیای واقعی تبدیل می‌کنند و نحوه فکر و احساس پوشنده هنگام انتخاب لباس را نشان می‌دهند. این نوع از طراحان تبدیل به بزرگان صنعت مد شده اند که ما امروز آنها را می شناسیم و دوستشان داریم.

بنابراین، این طراحان مد چه چیزی دارند که بسیاری ندارند؟ به طور خلاصه، آنها مهارت های تخصصی مانند ایجاد الگو دارند که از کار طراحی اولیه پشتیبانی می کند. از نمونه های نمادین طراحان با استعداد می توان به کریستین دیور اشاره کرد. خلاقیت او باعث شد تا در سال‌های اولیه‌اش وارد حرفه معماری شود. او پس از خدمت در جنگ، خانه دیور را در سال 1946 تأسیس کرد.

یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای دیور، ایجاد «لوک جدید» بود. این مدل لباس و دامن بدنام برای تقویت حالت خمیده یک زن ساخته شده است. این مورد توجه همه گوشه های جهان را به خود جلب کرد و هنوز هم پایه های بسیاری از سبک ها را در مد مدرن فراهم می کند.

انبوهی از طراحان وجود دارند که مهارت های چشمگیر ساخت الگو را نیز به نمایش می گذارند، مانند جیانینی ورساچه و ایو سن لوران.

طراحان لباس بزرگ

چرا الگوها در تولید لباس ضروری هستند؟

در اصل، مشخصات دقیق لباس شما اولین نمونه مناسب از مجموعه شما را تولید می کند. این نمونه باید تا حد امکان به لباس نهایی نزدیک باشد. در غیر این صورت، باید تغییرات قابل توجهی ایجاد شود که باعث شکست های پرهزینه می شود.

قبل از تولید الگوها به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

یک منبع ارزشمند برای کمک به ایجاد الگو، بسته فناوری است. این مشخصات همه چیز را از ساخت تا روش‌های ساخت و ساز که از الگوی اصلی شما پشتیبانی می‌کنند، ارائه می‌کنند.

اگر اطلاعات کافی در اختیار الگوساز خود قرار ندهید، ممکن است اشتباه کنید. یک الگو فقط با مشخصات دقیق و دقیق قابل تولید است، بنابراین اطمینان از انجام تحقیقات کافی از قبل از بروز خطا جلوگیری می کند.

الگوسازی در خیاطی

انواع الگوها در تولید پوشاک

نقطه شروع در طراحی شامل یک نقاشی مسطح برای به دست آوردن طرح کلی و اندازه گیری برای تناسب است. با این حال، در این مرحله، این تصویر دوبعدی منحنی‌ها و ویژگی‌های شکل بدن را در خود جای نمی‌دهد. برای خیاطی لباس برای پوشنده، دارت (یا چین) در لباس ایجاد می شود تا به آن شکل دهد. این مفهوم همچنین مبنایی را برای تناسب نهایی از جمله احساس و حرکت لباس با بدن فراهم می کند.

سه تکنیک در این مرحله از تولید وجود دارد که عبارتند از:

1. طراحی الگوی مسطح

این روش یک الگوی اولیه را می گیرد و آن را با پارچه خراطین به شکل سه بعدی تبدیل می کند و سپس به کاغذ منتقل می شود. ساخت الگوی تخت به برجسته کردن نواحی حرکت کمک می کند و راحتی را برای پوشنده بهبود می بخشد.

پنج جزء اصلی لباس، الگوی پایه را در لباس زنانه ایجاد می کند: نیم تنه جلو، بالاتنه پشت، یقه، آستین، دامن مناسب.

هر عنصر بالا با دارت تکمیل می شود تا شکل مناسب را به دست آورد. همانطور که مدها در هر فصل تغییر می کنند، این خطوط اصلی را می توان برای تناسب با روندهای جدید دستکاری کرد.

2. پیش نویس

پیش نویس اغلب برای ایجاد طرح های اولیه استفاده می شود. این طرح ها با استفاده از پیش تنظیم اندازه استاندارد از کارخانه ها تولید می شوند یا با استفاده از مدل مناسب اندازه گیری شده اند. این روش به طور سنتی بر روی کاغذ کشیده می شود و دارای علامت هایی برای سهولت برای تکمیل شکل گیری لباس است.

الگوسازی در خیاطی

3. مد دراپینگ

این سبک از ایجاد الگو شامل پوشاندن موسلین روی یک فرم (یا مانکن) برای ایجاد یک شکل سه بعدی است. پس از اینکه یک طراح به ظاهر دلخواه رسید، این پارچه برای الگوی نهایی به کاغذ منتقل می شود. این روش می تواند گران تر از سایر تکنیک ها باشد. با این حال، به یک طراح مد یک دید کلی از ظاهر یک لباس قبل از تصمیم گیری نهایی قبل از تولید می دهد.

جای درز

جای درز یکی دیگر از جنبه های حیاتی فرآیند ایجاد الگو است. به زبان ساده، یک درز دو تکه پارچه را به اندازه ای به هم می پیوندد که لبه های خام مواد را بپوشاند. اندازه گیری برای ایجاد یک روکش صاف حیاتی است. با این حال، تفاوت هایی در جای دوخت برای سبک های مختلف لباس وجود دارد.

میزان درز در تولید لباس می تواند متفاوت باشد. در تولید پوشاک تجاری، معمولاً از درز 16 میلی‌متر (⅝) استفاده می‌شود. این اندازه گیری امکان تغییر در پارچه را برای به دست آوردن تناسب مورد نظر فراهم می کند. همچنین اغلب برای طیف وسیعی از پارچه ها از جمله مواد بافت شل مناسب است.

چالش های ایجاد الگو

تولید پوشاک می تواند یک فرآیند پیچیده و زمان بر باشد، به خصوص زمانی که تغییراتی در طول تولید ایجاد شود. این ممکن است به دلیل در دسترس بودن یا تغییر پارچه باشد، در این صورت الگوی باید تغییر کند.

ممکن است به نظر برسد که فقط می توانید از همان الگوهای طرح اصلی استفاده کنید. با این حال، حتی یک تفاوت جزئی در مواد منجر به درجات مختلف پرده، انقباض و در محصول نهایی می شود. با نادیده گرفتن این تغییر، در معرض خطر تولید لباس های نامناسب و غیرقابل فروش قرار می گیرید، که به نوبه خود بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد.

درجه بندی الگو

هنگامی که الگوی اولیه لباس خود را دارید، گام بعدی ایجاد سایز جایگزین است. این فرآیند درجه بندی الگو نامیده می شود و شامل ساخت اندازه های دیگر با استفاده از طرح اولیه شما می شود. برخی از تولیدکنندگان دستورالعمل‌های استانداردی برای درجه‌بندی دارند، و اینجاست که اندازه‌گیری‌های رایج خرده‌فروشان را می‌بینید. برای مثال سایز 8 و بالاتر، سایزهای S، M، L و غیره.

وقتی طرح‌های اولیه را دارید، درجه‌بندی الگو لازم نیست پیچیده باشد. با این حال، دو سیستم برای تعیین درجه بندی وجود دارد.

تکنیک پیش نویس: این سیستم افزایش هایی را در کل پیش نویس الگو اعمال می کند.

تکنیک آهنگ: این درجه‌بندی افزایش‌هایی را برای تک تک تکه‌های الگو اعمال می‌کند و اساساً بخش به بخش را تغییر می‌دهد.

برای سهولت این فرآیند، می توانید از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) برای درجه بندی الگوهای خود استفاده کنید.

فناوری و منابع

در کنار روش‌های سنتی طراحی الگو، فناوری تولید طرح‌های دقیق را آسان‌تر می‌کند که فرآیند تولید را سرعت می‌بخشد. این نوع نرم افزار را می توان در طراحی پارچه در مقیاس کوچک و بزرگ برای الگوسازی و درجه بندی استفاده کرد. در غیر این صورت به عنوان طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) شناخته می شود، این سیستم می تواند در هماهنگی با چندین عنصر در سراسر صنعت تولید کار کند.

برای کار طراحی، برندها می توانند تصاویر و طرح های اولیه را به تصاویر دیجیتالی تبدیل کنند، که سپس از طریق پلاترهای لباس چاپ می شوند. استفاده از نرم‌افزارهای نوآورانه به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا از طریق پلتفرم‌های هوشمند با روندها و توسعه پوشاک همگام شوند. جنبه های در حال تغییر صنعت، ایجاد الگوی دیجیتال را به ابزاری ارزشمند برای افزایش کارایی و بهره وری تبدیل می کند.

منابع زیادی بسته به نیاز شما وجود دارد. برخی از معروف ترین راه حل های نرم افزاری عبارتند از:

لکترا

گربر اکومارک

Optitex

اتودسک

چالش های طراحی دیجیتال

در کنار مزایایی که فناوری دیجیتال برای تولید لباس به ارمغان می‌آورد، می‌تواند چالش‌هایی در فرآیند ایجاد الگو وجود داشته باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، تعدادی از برنامه های کاربردی شناخته شده در صنعت در دسترس گاهی اوقات می تواند منجر به مشکلات سازگاری با شریک تولیدی انتخابی شما شود.

قبل از متعهد شدن به بسته نرم افزاری، توصیه می شود مزایا و مشکلات احتمالی آن را برای برند لباس خود بررسی کنید. برخی از زمینه های اصلی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

قابلیت تبدیل الگو

سازگاری با پلاتر و چاپگر

انواع فایل قابل اشتراک گذاری

ویژگی های مقیاس پذیر بستگی به نیازهای پروژه شما دارد

نرم افزار طراحی مد دیجیتال می تواند گران باشد، بنابراین ارزیابی نیازهای کسب و کار شما به شما کمک می کند تا در مورد بهترین منابع برای پروژه های آینده خود تصمیم بگیرید.

خیاطی دیجیتال

استفاده از قالب ها

اگر تجربه کمی در ساخت الگو دارید یا اصلاً تجربه ندارید، الگوها می توانند مکان های عالی برای شروع باشند. مجموعه ای از گزینه ها به صورت آنلاین برای شروع شما وجود دارد، و بسیاری از آنها شامل راهنماهای ساده برای ایجاد یک طراحی عالی هستند.

الگوها در تولید صنعتی به عنوان الگوهای بلوکی شناخته می شوند. الگوی بلوک یک الگوی پایه و سفارشی است که از آن می توان الگوهای بسیاری از سبک های مختلف لباس را بازتولید کرد.

استفاده از این نوع منابع می تواند روند برش الگو را ابهام کند و به شما اطمینان دهد که طرح های خود را به طرح های نهایی ترجمه کنید. با این حال، برای لباس های سفارشی و سبک های منحصر به فرد، ممکن است نیاز به کمک حرفه ای باشد تا ایده های شما را تغییر دهید.

اطمینان از استایل، تناسب و عملکرد عالی چیزی است که در طول سالیان متمادی بر آن مسلط شده است. بنابراین یافتن سازنده مناسب برای تطبیق و تغییر الگو و ایده های شما یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

آموزش ایجاد الگوها

همانطور که در بالا ذکر شد، تولید یک لباس تمام شده نیاز به تعادل و تخصص مناسب از ابتدا تا انتها دارد. یک راه عالی برای گسترش دانش خود در مورد فرآیند تولید این است که یاد بگیرید چگونه الگوهای خود را ایجاد کنید. منابع زیادی از جمله دوره های خارجی، مطالعه آنلاین و کارگاه های محلی وجود دارد. با این حال، یادگیری این مهارت نیازمند زمان و تعهد است.

اگر کسب‌وکار جدیدی را اداره می‌کنید، اگر هر چیز دیگری برای مدیریت دارید، ممکن است به این حوزه اختصاص دادن منابع امکان‌پذیر نباشد. در این مثال، دوره های کوتاه مدت می توانند یک دید کلی به شما ارائه دهند. این جلسات آزمایشی عملی به شما کمک می کند تا پیچیدگی های مهارت را درک کنید و به شما در ایجاد یک رابطه خوب با یک متخصص الگوسازی کمک می کند.

برای دانشجویان مد که مسیرهای شغلی در صنعت را در نظر می گیرند، این مهارت بسیار مورد توجه است. ممکن است در ابتدا به اندازه تبدیل شدن به یک طراح مد جذاب نباشد، اما به شما بینش های متنوعی از کل فرآیند تولید لباس از جمله طراحی می دهد. این مهارت در چندین دانشگاه تدریس می شود، به علاوه مؤسساتی وجود دارند که دوره های کارآموزی را نیز ارائه می دهند.

برای برندهای در حال رشد، یک الگوساز داخلی می تواند برای طراحی پاسخگو و ایده های روند مفید باشد. با استخدام یک متخصص، به انبوهی از دانش برای ایجاد الگوی دقیق دسترسی خواهید داشت.

خیاطی در کارگاه

چرا یک کاتر الگو استخدام کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ایجاد الگو یک تکنیک بسیار ماهر است که از کار طراحان پشتیبانی می کند. بدون این مهارت فنی، مد به جایی که امروز است نمی رسید. استخدام یک کاتر الگو می تواند به شما کمک کند تا طرح های خود را زنده کنید، و نه تنها این، این بخش حیاتی طراحی، طرح ها را به محصولات پوشیدنی تبدیل می کند.

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که متخصصان با آن مواجه هستند، عدم درک این موضوع است. از آنجایی که این یک حوزه تخصصی است، طراحان اغلب آن را چالش برانگیز می دانند که یک الگوساز نتواند یک طرح را به طور کامل به نمونه اولیه ترجمه کند.

البته، همیشه ترفندها و مصالحه‌هایی وجود خواهد داشت، زیرا برخی از سبک‌ها برای تناسب با نیازهای مصرف‌کننده نیاز به تنظیم دارند. ایجاد یک رابطه خوب با متخصصان برش ماهر، انتقال آرام در فرآیند طراحی و تولید را تضمین می کند.

چندین مزیت برای استخدام یک ایجاد کننده الگو وجود دارد:

تجربه روش های مختلف برش الگو

آشنایی با زنجیره تولید

بهبود طراحی و پوشیدن لباس ها

از آخرین تکنولوژی برای تولید مشخصات دقیق استفاده کنید

از فرآیند طراحی از ابتدا تا انتها پشتیبانی کنید

نمونه ها را بررسی کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید

عیب یابی و رفع مشکلات طراحی

این افراد طیف گسترده ای از مهارت ها را دارند که می توانند به شرکت شما بیاورند. همچنین می توانید از فریلنسرها برای پروژه های یکباره استفاده کنید.

حفاظت از حق چاپ

اگر یک فریلنسر را برای تولید طرح های تولید خود استخدام می کنید، باید پیامدهای قوانین کپی رایت و اینکه چه کسی مالک حقوق کار تکمیل شده است را در نظر بگیرید. از آنجایی که شما محدوده ای را طراحی می کنید که منحصر به برند شما باشد، اطمینان از داشتن حقوق برای طراحی نهایی بسیار مهم است. این معمولاً موضوعی نیست زیرا می توان قراردادی بین هر دو طرف تنظیم کرد. با این حال، پوشش جزئیات دقیق و ایجاد یک توافق نامه عدم افشا برای کاهش خطر نهایی شدن طرح های شما به دست رقیب ضروری است.

همچنین توصیه می شود قوانین و مقررات مربوط به حق چاپ را بررسی کنید زیرا درجات مختلفی از حمایت برای طرح های ثبت شده و غیر ثبت شده وجود دارد. همانطور که در اعلامیه حق چاپ دولت بریتانیا آمده است: حق طرح ثبت نشده بریتانیا فقط از شکل و پیکربندی یک مقاله محافظت می کند. بنابراین از موارد دو بعدی (مانند الگوی دوخت) و تزئینات سطح محافظت نمی کند. طرح های ثبت شده در بریتانیا و اتحادیه اروپا اجازه می دهد. برای محافظت از نقوش در مورد لباس‌سازی و گلدوزی و نقش‌های رویه‌ای که تا 25 سال با پرداخت هزینه تمدید قابل محافظت هستند.

پیدا کردن الگوساز

اگر بسته تولید کامل (FPP) را با کارخانه لباس خود انتخاب کرده اید، ایجاد الگو بخشی از این خدمات خواهد بود. از آنجایی که این جنبه از تولید به مشخصات دقیق نیاز دارد، تولیدکنندگان پوشاک از Tech Pack شما برای تولید الگوهای مناسب و درجه بندی مناسب استفاده خواهند کرد.

برای مشاغلی که تولید برش، بسازید و برش (CMT) را انتخاب کرده‌اند، همه چیز را برای شروع تولید به تولیدکننده لباس خود ارائه کرده‌اید. این شامل یک بسته فناوری، مشخصات، الگوها و پارچه است.

تولید CMT می تواند یک گزینه مقرون به صرفه برای برندهای معتبری باشد که در حال حاضر روابط خوبی با تامین کنندگان دارند. همچنین برای شرکت هایی که به دنبال اطمینان از اینکه کنترل کل فرآیند را در دست دارند ایده آل است. با این حال، اگر تجربه ای در تکنیک های الگوسازی ندارید، استخدام یک متخصص اطمینان حاصل می کند که اندازه گیری های دقیق و تناسب برای تولید دارید.

منبع: sewport.com